Advocatenkantoor Bolton
| Advocatenkantoor Bolton 2022 | Rennemigstraat 17 A | | 6413BR | Heerlen

Gefinancierde rechtsbijstand

- Als u geen advocaat (denkt) te kunnen betalen kunt u een beroep doen op de overheid.

Toevoeging, Juridisch Loket en bijzondere bijstand gemeente

Op basis van uw inkomen komt u in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand door de overheid, ook wel "toevoeging" genoemd. Dit betekent dat de overheid het grootste gedeelte van onze kosten voor haar rekening neemt. U betaalt aan de hand van de hoogte van uw inkomen/vermogen een eigen bijdrage. Deze aanvraag toevoeging wordt pas gedaan na ontvangst van het diagnosedocument van het juridisch loket. De Raad voor Rechtsbijstand regelt de organisatie van gesubsidieerde rechtsbijstand. Als u een advocaat nodig heeft dan regelt de Raad voor Rechtsbijstand de kosten tegen betaling van een eigen bijdrage. Werkwijze U belt eerst naar het Juridisch Loket 0900 - 8020 maandag t/m vrijdag 09.00 17.00 uur ( 10 ct.pm) voor een diagnosedocument. Met dit diagnosedocument krijgt u 58 korting (2022) op de eigen bijdrage voor de werkzaamheden. Dit diagnosedocument heeft u ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij uw gemeente. U ontvangt op uw woonadres een brief van de Raad voor Rechtsbijstand met de beslissing. Deze brief is geen rekening voor de eigen bijdrage! (U krijgt van kantoor een aparte factuur ) Meer informatie is te vinden op de website van de Raad voor Rechtsbijstand rechtsbijstand.nl

Bijzondere bijstand gemeente

Wellicht kunt u bijzondere bijstand bij uw gemeente aanvragen voor deze factuur eigen bijdrage. Bij het gemeenteloket kunnen zij u verder helpen of kijkt u even online voor het formulier op de gemeente-website naar het onderwerp "bijzondere bijstand" en download het formulier. Het diagnose-document en de factuur heeft u daarbij ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij de gemeente. Kort : brief Raad voor Rechtsbijstand + diagnosedocument + factuur advocatenkantoor = aanvraag bijzondere bijstand

Rechtsbijstandverzekering

Indien u een rechtsbijstandverzekering (DAS, ARAG, Interpolis of via uw bank etc) heeft, dan dient u eerst met de helpdesk daarvan te bellen. Wellicht dat zij ook dekking verlenen. Mogelijk is dat u recht van vrije advocaatskeuze heeft. Uw verzekeraar betaalt dan de kosten. -
Advocatenkantoor Bolton
Advocatenkantoor Bolton 2022 | Rennemigstraat 17 A | 6413 BR | Heerlen | Tel: 045 - 888 74 64

Gefinancierde rechtsbijstand

- Als u geen advocaat (denkt) te kunnen betalen kunt u een beroep doen op de overheid.

Toevoeging, Juridisch Loket en bijzondere bijstand

gemeente

Op basis van uw inkomen komt u in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand door de overheid, ook wel "toevoeging" genoemd. Dit betekent dat de overheid het grootste gedeelte van onze kosten voor haar rekening neemt. U betaalt aan de hand van de hoogte van uw inkomen/vermogen een eigen bijdrage. Deze aanvraag toevoeging wordt pas gedaan na ontvangst van het diagnosedocument van het juridisch loket. De Raad voor Rechtsbijstand regelt de organisatie van gesubsidieerde rechtsbijstand. Als u een advocaat nodig heeft dan regelt de Raad voor Rechtsbijstand de kosten tegen betaling van een eigen bijdrage. Werkwijze U belt eerst naar het Juridisch Loket 0900 - 8020 maandag t/m vrijdag 09.00 17.00 uur ( 10 ct.pm) voor een diagnosedocument. Met dit diagnosedocument krijgt u 58 korting (2022) op de eigen bijdrage voor de werkzaamheden. Dit diagnosedocument heeft u ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij uw gemeente. U ontvangt op uw woonadres een brief van de Raad voor Rechtsbijstand met de beslissing. Deze brief is geen rekening voor de eigen bijdrage! (U krijgt van kantoor een aparte factuur ) Meer informatie is te vinden op de website van de Raad voor Rechtsbijstand rechtsbijstand.nl

Bijzondere bijstand gemeente

Wellicht kunt u bijzondere bijstand bij uw gemeente aanvragen voor deze factuur eigen bijdrage. Bij het gemeenteloket kunnen zij u verder helpen of kijkt u even online voor het formulier op de gemeente-website naar het onderwerp "bijzondere bijstand" en download het formulier. Het diagnose-document en de factuur heeft u daarbij ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij de gemeente. Kort : brief Raad voor Rechtsbijstand + diagnosedocument + factuur advocatenkantoor = aanvraag bijzondere bijstand

Rechtsbijstandverzekering

Indien u een rechtsbijstandverzekering (DAS, ARAG, Interpolis of via uw bank etc) heeft, dan dient u eerst met de helpdesk daarvan te bellen. Wellicht dat zij ook dekking verlenen. Mogelijk is dat u recht van vrije advocaatskeuze heeft. Uw verzekeraar betaalt dan de kosten. -