Advocatenkantoor Bolton
| Advocatenkantoor Bolton 2024 | Rennemigstraat 17 A | | 6413BR | Heerlen

Gefinancierde rechtsbijstand

- Als u geen advocaat (denkt) te kunnen betalen kunt u een beroep doen op de overheid.

Toevoeging, Juridisch Loket en bijzondere bijstand gemeente

Op basis van uw inkomen komt u in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand door de overheid, ook wel "toevoeging" genoemd. Dit betekent dat de overheid het grootste gedeelte van onze kosten voor haar rekening neemt. U betaalt aan de hand van de hoogte van uw inkomen/vermogen een eigen bijdrage. Deze aanvraag toevoeging wordt pas gedaan na ontvangst van het diagnosedocument van het juridisch loket. De Raad voor Rechtsbijstand regelt de organisatie van gesubsidieerde rechtsbijstand. Als u een advocaat nodig heeft dan regelt de Raad voor Rechtsbijstand de kosten tegen betaling van een eigen bijdrage. Werkwijze U belt eerst naar het Juridisch Loket 0800 - 8020 maandag t/m vrijdag 09.00 17.00 uur voor een diagnosedocument. Met dit diagnosedocument krijgt u korting op de eigen bijdrage voor de werkzaamheden. Dit diagnosedocument heeft u ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij uw gemeente. U ontvangt op uw woonadres een brief van de Raad voor Rechtsbijstand met de beslissing. Deze brief is geen rekening voor de eigen bijdrage! (U krijgt van ons kantoor een aparte factuur ) Meer informatie is te vinden op de website van de Raad voor Rechtsbijstand rechtsbijstand.nl

Bijzondere bijstand gemeente

Wellicht kunt u bijzondere bijstand bij uw gemeente aanvragen voor deze factuur eigen bijdrage. Bij het gemeenteloket kunnen zij u verder helpen of kijkt u even online voor het formulier op de gemeente-website naar het onderwerp "bijzondere bijstand" en download het formulier. Het diagnose-document en de factuur heeft u daarbij ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij de gemeente. Kort : brief Raad voor Rechtsbijstand + diagnosedocument + factuur = aanvraag bijzondere bijstand

Rechtsbijstandverzekering

Indien u een rechtsbijstandverzekering (DAS, ARAG, Interpolis of via uw bank etc) heeft, dan dient u eerst met de helpdesk daarvan te bellen. Wellicht dat zij ook dekking verlenen. Mogelijk is dat u recht van vrije advocaatskeuze heeft. Uw verzekeraar betaalt dan de kosten. -
Advocatenkantoor Bolton
Advocatenkantoor Bolton 2024 | Rennemigstraat 17 A | 6413 BR | Heerlen | Tel: 045 - 888 74 64

Gefinancierde rechtsbijstand

- Als u geen advocaat (denkt) te kunnen betalen kunt u een beroep doen op de overheid.

Toevoeging, Juridisch Loket en bijzondere bijstand

gemeente

Op basis van uw inkomen komt u in aanmerking voor gefinancierde rechtsbijstand door de overheid, ook wel "toevoeging" genoemd. Dit betekent dat de overheid het grootste gedeelte van onze kosten voor haar rekening neemt. U betaalt aan de hand van de hoogte van uw inkomen/vermogen een eigen bijdrage. Deze aanvraag toevoeging wordt pas gedaan na ontvangst van het diagnosedocument van het juridisch loket. De Raad voor Rechtsbijstand regelt de organisatie van gesubsidieerde rechtsbijstand. Als u een advocaat nodig heeft dan regelt de Raad voor Rechtsbijstand de kosten tegen betaling van een eigen bijdrage. Werkwijze U belt eerst naar het Juridisch Loket 0800 - 8020 maandag t/m vrijdag 09.00 17.00 uur voor een diagnosedocument. Met dit diagnosedocument krijgt u korting op de eigen bijdrage voor de werkzaamheden. Dit diagnosedocument heeft u ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij uw gemeente. U ontvangt op uw woonadres een brief van de Raad voor Rechtsbijstand met de beslissing. Deze brief is geen rekening voor de eigen bijdrage! (U krijgt van ons kantoor een aparte factuur ) Meer informatie is te vinden op de website van de Raad voor Rechtsbijstand rechtsbijstand.nl

Bijzondere bijstand gemeente

Wellicht kunt u bijzondere bijstand bij uw gemeente aanvragen voor deze factuur eigen bijdrage. Bij het gemeenteloket kunnen zij u verder helpen of kijkt u even online voor het formulier op de gemeente-website naar het onderwerp "bijzondere bijstand" en download het formulier. Het diagnose-document en de factuur heeft u daarbij ook nodig voor de aanvraag bijzondere bijstand bij de gemeente. Kort : brief Raad voor Rechtsbijstand + diagnosedocument + factuur = aanvraag bijzondere bijstand

Rechtsbijstandverzekering

Indien u een rechtsbijstandverzekering (DAS, ARAG, Interpolis of via uw bank etc) heeft, dan dient u eerst met de helpdesk daarvan te bellen. Wellicht dat zij ook dekking verlenen. Mogelijk is dat u recht van vrije advocaatskeuze heeft. Uw verzekeraar betaalt dan de kosten. -